Total Pageviews nurul

Sunday 23 January 2011

peristiwa berkerja

19/1/2011
hari pertama aku berkerja...
hahahaha..
bangun pukul 9 coz kerja pukul 10.20
so kena pergi awal la kan. karang kena marah pula baru masuk kije datang lambat..
hahahaha....
aku kerja dekat area umah aku je.. x jauh pun coz mama aku x kasi kerja jauh2.. hahahaha...
sebelum 2 aku nak bagi tahu yang sebenarnya aku takut gile nak kerja ni.. ye la nak jadi sale girl ni mesti la kena jumpe banyak orang kan.. so 2 yang buat aku takut sangt 2..

hari pertama mesti la di beri penerang tentang perkara time kerja kan.. so mcm2 aku dngar x boleh buat x boleh buat 2..
eh!! boleh di katakan semua la x boleh!
aduh!!! 
susah la kau klo mcm ni aku dah la jenis yang gile2 nak srius ni aduh mane leh..
hahahahahaa

20/1/2011

hari ke 2 aku ber kerja....
stok baru sampai n semua orang kat kedai kena ambik barang..
so aku kena tolong juga la kan..
hahahaha..
banyak gila barang yang nak di angkat n lagi 1 aku lupa nak cakap.. berat gila!!
mcm bodoh je aku kena angkat semua ni.. dah la aku x biase wat kerja ni..
hahahahah... 
(terpaksa juga kena angkat)
lepas angkat aku tolong sorang makci ni..
dah abis tolong bos aku ttbe nak marah aku. die tanya aku
`nurul! kau buat ape ni? barang2 ni sape nak kemas barang yang baru sampai ni?`
so aku cakap la aku tolong pelanggan terus diam...
haish!
tolong pun kena marah!

21/1/2011

hari ke 3 aku berkerja...
aku kena marah coz kemas x betul oleh bos aku!
dah die x ajar aku cara nak kemas mcm ne aku nak buat..
aku baru je kerja..
aku kemas ikut tempat barang n harge die 2 je yang aku buat 2 pun kena marah jugak...
haish!
tah la aku pun xtah...
penat owh kerja situ mcm2 kena buat....
lap barang2,penyapu,angkat barang,berdiri..
klo rehat pun x cukup nak rest kan kaki ni..
kawad pun x mcm ni penat...
12 jam aku kerja..
rehat 45 minit...
mesti korang akan cakap ala kerja mane yang x penatkan..
ye betul semua kerja penat tpi kerja yang aku buat ni membosankan..
x have fun langsung!!!
petang 2 aku kena marah tpi disebabkan budah laen.. nak tahu kenape.. coz budak 2 kemas kat tempat aku n die kemas salah n aku yang kena.. klo aku mejawab mesti kena marah lagikan...
betul x???
lagi pun bos aku ni x mesre ngan aku asik nak masam je bile ngan aku... klo ngan budak2 laen ok je siap gelak2 lagi tpi klo ngan aku langsung x....

22/1/2011

hari ke 4 aku berkerja n juga ari terakhir.
aku betul2 x tahan kerja situ coz ape yang aku buat semua x kena.
sedih kot....
bukan salah aku pun aku kena marah...
aku x boleh orang asik marah aku je.. aku leh terus down n x boleh nak buat ape2..
dah la penat kena berdiri n x boleh duduk...
sape yang kerja sale girl ni tahu la pe yang aku rase n lagi klo dapat bos mcm ni...
langsung x bagi tunjuk ajar dekat aku...
bile aku tanya.
suruh aku buat sendiri...
menyedihkan..
bukan....

akhirnya aku berhenti!
berakhir segala penyeksaan ni..
salam....

No comments:

Post a Comment